Woof! Woof!

Kdor misli, da so se bradatih tipov, karirastih srajc in gozdarskega stila spomnili hipsterji ob koncu prvega desetletja najnovejšega veka, najbrž še ni veliko slišal o medvedji subkulturi, ki vse to in še več pozna od osemdesetih. In kakor mi hi(p)sterija mainstrimizacije obrazne in telesne poraščenosti skupaj z brezsramnim izražanjem mehkejše plati moške “nature” sprožata palpitacije, je pravi hipster zame, kot (homo) tradicionalističnega medota, vseeno nekoliko problematičen. Zaradi komercializacije, gentrifikacije, hiperindividualizacije, kvaziuporništva in, kot bi dejala Rajgelj, alter-šminke. A vseeno vselej zamižim na eno oko, nenazadnje znajo biti ob primernih okoliščinah nadpovprečno fluidni. In bikuriozno dezinhibirani.

Medoti menda nastanemo kot odziv na hiv v osemdesetih. Ljubezenski ročaji na bokih naj bi dokazovali odsotnost virusa in potrjevali zdravje. Na to nisem preveč ponosen. Med evolucijskimi teorijami mi je veliko bližja tista, ki začetke umešča v San Francisco in pravi, da smo vzniknili kot upor proti bodyfašizmu homonormativne skupnosti, ki je kot temelje postulate gejevske estetike in erosa postavljala mladost, gladkost, vitkost oz. antično izklesanost. Medvedja skupnost promovira barok, rokoko, lepoto raznolikih teles, a je tudi znotraj sebe pogosto bodyfašistična. Bodisi v njeni »muscled-bears« izvedbi ali ko viha gobce ob neporaščenih medvedjeljubcih.

Čeprav nas odlikuje gostoljubje in inkluzivnost, izključevalne prakse niso redke, npr. izganjanje feminiziranih ljubiteljev poraščene divjadi ali puščanje medvedk in medvedoljubk pred vratih. Ni mogoče prezreti tudi, da je vsa ta promocija možatosti in ene »prave moškosti« lahko optimalno okolje za skrivaštvo in (»straight acting«) mimikrijo. Mačizem, šovinizem, mizoginijo, transfobijo, ponotranjeno homofobijo in druge patriarhalne poniževalne prakse. Zato, spomnimo, temeljne vrednote medvedje subkulture so praznovanje in poveličevanje telesne raznolikosti in inkluzivnost.

medo1Pravi medved je tisti, ki se sam identificira, kot medved. Pripadniki medvedje subkulture so vsi, ki se v medvedji subkulturi vidijo. Ne glede na telesni izgled, kilograme, poraščenost ali stil oblačenja. Ne glede na barvo kože, etnično ali versko pripadnost, politično prepričanje, socialni status … In dodajam: ne glede na spolno identiteto, spolni izraz in spolno usmerjenost. Da bi bilo sporočilo jasnejše, so si medoti izmislili vrsto medvedjih kategorij. Poenostavljeno: medo (poraščen debelejši moški), mladiček (mlad medo), polarni medved (starejši medo), grizli (zelo zajeten in dominanten medo), panda (azijski medo), koala (avstralski medo), Ursula (medvedka), lezbična panda (slovenski endemit), vidra (poraščen tip atletske postave), volk (vitkejši, seksualno agresivnejši medo, pogosto »biker«), chubby (debelejši neporaščen medo), lovec (ljubitelj medvedov).

Zverinska ideologija zahteva tudi afirmativen odnos do telesnosti, dotikov (objemov, crkljanja), seksualnosti in zavračanje moralizmov. Seks je med medvedi oblika socializacije in ne nujno zgolj sakralni ritual kronanja ene prave ljubezni, »dokler naju smrt ne loči«. Monogamija ni prepovedana, ni pa pomembnejša vrednota od svobodne ljubezni. Seks in ljubezen nista siamski dvojčici. Skupaj skočita, ko se zgodi. Ali ko hočeta, da se zgodi. Partnerstva in družine: od jedrne do poliamorne. Ljubosumje ni znak ljubezni, ampak posesivnosti. Užitek je svetinja. Travme in tegobe kompenziramo s hrano. Pijača – pivo. Obleka: vse, kar bi nase dal vaš najljubši revirski gozdar. Aplikacije: GROWLr, Scruf, u4Bear, bearwww. Sveto mesto: Provincetown, ZDA (julija). Nekatera ostala pomembnejša medvedja romarska središča: Bearcelona (Barcelona, marca), Lazy Bear (Guerneville, julija), MadBear (Madrid, decembra), Bear Pride Koeln (Koeln, maja), InstaBear (Instambul, septembra) …

Vse definicije so fluidne. In seveda, to je moja interpretacija medvedje kulture. V Sloveniji se je medvedja subkultura manifestirala okrog neformalne skupine Medoti, ki je med leti 2008 in 2012 organizirala različne dogodke: bear partyje v Klubih K4 in Tiffany, medvedji piknik v Brdih, razstave, filmske, projekcije, okrogle mize, izlete na medvedje zabave v tujino in druge priložnosti za druženje. Delovanje skupine je po letu 2012 zamrlo, osvežitev so na medvedjo sceno prinesli medvedje zbrani okrog skupine BearQuake Ljubljana. V Klubu Tiffany so organizirali nekaj zabav, marca 2015 pa izbor za naj medota 2014. Prvi (in doslej edini) mister bear Slovenije je postal Roman Merljak iz Nove Gorice. Slovenska medvedja scena je od junija 2015 v nekakšni hibernaciji. Nestrpno čakamo prebujenje!

Mitja Blažič
Foto: Paterson

Medvedje zabave do decembra 2016

November

6.–13. 11. 2016, MAD. BEAR BEACH, Maspalomas, Gran Canaria (www.madbear.org/maspalomas.html)

23.–27. 11. 2016, BEAR PRIDE COLOGNE 2016, Köln (www.bartmaenner-koeln.com/ BEARPRIDE/)

December

5.–12. 12. 2016, Mad Bear 2016, Madrid

Objavljeno v