Hrvaški časopis odpira medijski prostor za vsebine proti diskriminaciji

naprijed 612699S1

Hrvaški dnevni časopis Jutarnji list je začel izvajati akcijo »Naprijed« (»Naprej«), ki so jo že v prvih desetih urah podprli tisoči, med njimi tudi javne osebe. Pred dnevi se je uredništvo omenjenega časopisa namreč odločilo, da bo oglasni prostor doniralo državljankam in državljanom, ki se čutijo ogrožene zaradi referenduma o redefiniciji zakonske zveze v hrvaški ustavi, o čemer smo na Narobe blogu pisali pred dvema dnevoma. Ker je bil odziv na odločitev hiter in številčen se je uredništvo odločilo narediti korak naprej in oblikovali so akcijo »Naprej«.

V sporočilu za javnost so zapisali, da je Hrvaška pred odločujočim vprašanjem: ali želijo naprej in tako ne samo formalno postati del skupnosti Evropske unije ali pa želijo toniti vse globlje v preteklost in izolacijo? Dodali so, da pri tem ne gre za dnevnopolitično ali strankarsko vprašanje, ampak za civilizacijsko vprašanje.

»Državljankam in državljanom se ravno v času, ko smo stopili v Evropsko unijo, nalaga diskriminacija proti družbenim skupinam in sodobnim vrednotam: organizirajo se protesti in vodijo se akcije proti istospolno usmerjenim državljankam in državljanom, dvojezičnim tablam, delavcem in delavkam iz tujine tem občemu družbenemu napredku,« so pojasnili v uredništvu. Zveni srhljivo znano, mar ne?

Uredništvo Jutarnjega lista globoko verjame, da si večina državljank in državljanov, za razliko do glasnih in dobro organiziranih skupin, želi iti naprej v moderno, evropsko državo. Verjame tudi, da pri tej zadnji priložnosti, da Hrvaška postane sodobna in odprta država, nihče ne more ostati nevtralen. Prav zato bodo v naslednjih nekaj tednih in mesecih svoj medijskih in oglasni prostor dali na voljo vsem društvom, skupinam ter posameznicam in posameznikom, ki se želijo izreči proti vsem oblikam diskriminacije, proti referendumu o zakonski zvezi, proti rušenju dvojezičnih tabel in proti preprečevanju družbenega napredka.

Jutranji list sicer ni posebno družbeno angažiran medij, kot sta na primer v Sloveniji tednik Mladina in Radio Študent. Ali kot je med drugim zapisala književnica Slavenka Drakulić: »Jasno je, da je, ko nekdo razbije tablo, to vedno novica in da bo imela reakcija, ki to obsoja, manjši medijski odmev. Zato so še posebej pomembne akcije kot je ta od Jutarnjega lista. Pomembno je odprti se tej drugi javnosti, saj javnost lahko postane javna le, če se lahko kje izrazi.«

 

Vir:
Jutarnji list >>>
Facebook profil akcije »Naprej« >>>

Written By
More from Eva Gračanin

V šovu Bar proti vsakršnemu nasilju, o upravičevanju nasilja pa nič

V noči iz zadnje marčevske sobote na nedeljo se je v resničnostnem...
Read More

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja