Režiser in dramaturg Alen Jelen je prejel Bršljanov venec Združenja dramskih umetnikov Slovenije za svoje umetniško vodenje ŠKUC gledališča, ki nam je v preteklih letih postreglo s kar nekaj glbt-obarvanimi predstavami, za radijske režije v letu 2010 in za režijo uprizoritve Družba na poti Toma Daltona Bidwella, o kateri je Jelen spregovoril tudi za naš blog Narobe. Alenu Jelenu iskreno čestitamo in mu še naprej želimo uspešno razvijanje in uveljavljanje »njegove« smeri znotraj slovenskega gledališča, to je tematizacija marginalnih družbenih skupin.
Opozarjamo vas na še dve zanimivi gledališki predstavi Slovenskem mladinskem gledališču.
Navskrižno preoblačenje v dolini Sv. Florjana
Ivan Cankar, Pohujšanje v dolini šentflorjanski, režija Vito Taufer.
Predstava Pohujšanje v dolini šentflorjanski je povsem osredotočena na Cankarjevo ostro in do kraja neprizanesljivo seciranje šentflorjanske (= slovenske) sprevrženosti in obenem perverznega naslajanja nadnjo, ki ga prebivalci in prebivalke uprizarjajo (= uprizarjamo) za svojo korist in za zadovoljitev domnevnih pričakovanj drugih.
Tauferjeva postavitev drame je nekako asketska in scela temelji na igralcih ter igralki. Zanimiva in interpretativno bogata razsežnost tokratne uprizoritve pa je v načinu igralske zasedbe – vse ženske vloge namreč briljantno igrajo moški, Zlodeja pa igra ženska.
Vse v eni
Diva svetnica mati prasica, avtorski projekt Maruše Geymayer-Oblak
Samostojni projekt Maruše Geymayer-Oblak ima pluse in minuse mnogih tovrstnih projektov. Geymayer-Oblak je dobra, zato ne bomo tečnarili. In poleg tega se v vlogi igralke, ki jo zajebava pedrski režiser, ki raje slači njenega nabildanega nenadarjenega soigralca-športnika kot njo, in ki bi bila rada diva in nastopala, nastopala, nastopala za vsako ceno, verjetno lahko prepozna marsikatera dramatično-nastopaška pedrulja. In kdo ve, morda je to že čisto dovolj za pot do gledališča.
Andrej Zavrl
Več:
Pogovor z Alenom Jelenom o predstavi Družba na poti >>>