Novo na DVD … v tujini
Diverso da chi?
Piero (Luca Argentero iz filma Saturno contro – glej Narobe št. 2) je razkrit mlad politik, ki že dolga leta srečno živi z ljubljenim Remom (Filippo Nigro iz filma La finestra di fronte – glej Narobe št. 2). Po spletu okoliščin in okolišnih spletkah postane kandidat za župana. Ker pa se njegova stranka boji njegovih naprednih stališč v konservativnem severovzhodnem mestu (fiktivnem, je pa drugače film posnet v Trstu), mu v kampanji postavi ob bok pobožnjaško Adele (Claudia Gerini – Ne gani se, Neznanka), ponosno zagovornico tradicionalnih vredno, znano kot »sredinska furija«. Kampanja je pravi pekel besednih dvobojev in prepirov in rahločutni Remo ponudi obupanemu partnerju nekaj nasvetov, da bi se prikupil togi nasprotnici. Napaka. Načrt nerodnemu Pieru uide iz vajeti in dobrikanje se sprevrže v skrivno razmerje. Posrečena, neškodljiva satirična komedija zmešnjav z dobro uigrano zasedbo.
Ocena: ♦♦♦
Luka Pieri
Rožnato morje
Film Viola di mare se odvija na enem od otokov blizu Sicilije v drugi polovici 19. stoletja. Spremljamo resnično ljubezensko zgodbo med Angelo (Valeria Solarino) in Saro (Isabella Ragonese), ki se poznata že od mladih nog. Ko pride čas za poroko, Angela izpove Sari ljubezen in reče, da se bo poročila z njo. Ko oče izbere Angeli moža, Tommasa (Marco Foschi), enega od svojih delavcev, se mu hči upre in reče, da ljubi Saro. Oče jo za kazen zapre v klet. A njena mama, ki ne more sprejeti hčerkine tragične usode, se domisli, da Angelo preobrazijo v sina in s tem rešijo problem lezbične ljubezni. In res, Angelo ostrižejo, ji povežejo prsi, preimenujejo v Angela in poslej živi ter dela kot moški (prevzame celo očetov posel). Sedaj ni več ovir za poroko in celo za otroka ne. Vendar pa se zgodi tragična nesreča – Sara ob porodu otroka umre.
Film odlikuje tekoča pripovedna nit, izjemna kemija med igralkama in očitni, a vendar estetsko stilizirani seksualni prizori. A film je več kot le ljubezenska zgodba, je zgodba o osebni svobodi in ženski identiteti.
Ocena: ♦♦♦♦♦
Katarina Majerhold
Eloïse
Osemnajstletno Asio (Diana Gómez) je zadel avto. Leži v bolnišnici in je v komi. Ob njeni postelji sta zaskrbljena mama in fant. V nizu »flash-backov« spoznavamo življenje pred nesrečo: kako skupaj s prijatelji uživa pravkar začeto študentsko življenje: obiskuje predavanja arhitekture, se zabava, ljubimka, opravlja. Asia ima tudi fanta Nathaniela (Bernat Saumell). Ko v njeno življenje vstopi privlačna študentka slikarstva in lezbijka, Eloïse (Ariadna Cabrol), kateri pozira, spozna, kaj je do tedaj pogrešala: umetnost, lepoto, poglobljeno razpravljanje o stvareh in seveda strast. Zaradi vsega tega Eloïse nezadržno privlači Asio, in zapleteta se v ljubezensko razmerje. A čeprav se Asia na začetku zaradi tega počuti »umazano« (njena mama in prijatelji ne odobravajo homoseksualnosti) in si vzame čas za premislek, kaj zares čuti, spozna, da se ne more več vrniti v »prazno« življenje. A žal se tudi ta film konča tragično …
Film je tenkočutna in realistična pripoved o prvi ljubezni in bolečem procesu odkrivanja/priznavanja lastne homoseksualne usmerjenosti. Odlikuje ga tudi estetska fotografija, izbrana glasba in dobra igra mladih igralk.
Ocena: ♦♦♦♦
Katarina Majerhold
Edie in Thea – Zelo dolga zaroka
“We danced so long, I wore a hole in my stocking”
Dokumentarni film v režiji Susan Muska in Grette Olafsdottir (avtorici razvpite Brandon Teena story) spremlja življenja dveh, zdaj že ostarelih, lezbijk od predstonewallskega obdobja do poroke v Torontu. Številne težave ju niso ustavile, da ne bi odplesali svoje življenjske poti na samosvoj, edini pravilen in edini možen način. Energija dveh gospa je izjemna, sami s svojim humorjem nosita cel film in pripovedujeta nenavadno navadno zgodbo o ljubezni, bolezni, staranju, sreči, seksu, prijateljstvu in vseh lepih in grdih stvareh, ki jih vsi doživljamo in s katerimi se soočamo, vsak glede na okoliščine in lasten značaj. Edie in Thea sta se morali soočiti vsaka s svojo družino, prijatelji, sodelavci in širšo javnostjo ter balansirati med odkritostjo in skritostjo, odprtostjo in zaprtostjo, besedami in molkom od zgodnjih 60-ih let 20. stoletja do prvega desetletja 21. stoletja. V filmu vidimo veliko zasebnih posnetkov in fotografij s potovanj, nemirov po Stonewallu, shodov za človekove pravice itn.
Edie in Thea je en izmed tistih dragocenih in ganljivih filmov, ki lahko tudi zabite heteroseksiste spremeni v normalne ljudi.