Izšel Priročnik za medijsko poročanje o transspolnosti

Izsek z naslovice Priročnika za medijsko poročanje o transspolnosti. Avtor ilustracije: Filip Vurnik.

Pri Zavodu TransAkcija so v sklopu meseca osveščanja o transspolnosti TransFormacije, ki poteka vsako leto novembra, izdale_i Priročnik za medijsko poročanje o transspolnosti. Kot sta v uvodu zapisali_a avtorici_ja Anja Koletnik in Evan Ana Grm, je priročnik nastal »kot odziv na obstoječi medijski diskurz in na potrebo novinark_jev po boljši informiranosti o tem, kako spoštljivo poročati o tematikah transspolnosti.« Priročnik je tako prvi vrsti namenjen novinarkam_jem, a je hkrati uporaben za vse, ki se srečujejo s tematikami transspolnosti.

Priročnik je razdeljen na sedem vsebinskih poglavij. V avtorici_ja sta analizirali_a primere slabih praks in jim pripisali spoštljive alternative. V pregledni tabeli sta povzeli_a najpogostejše napačne izraze in priporočljive spoštljive alternative zanje, izpostavili_a pogosta vprašanja, odgovore nanje in pomembne teme s področja transspolnosti ter na koncu dodali_e še glosar terminologije s področja transspolnosti in vire z nadaljnjimi koristnimi informacijami.

Vsako poglavje deluje kot zaključena celota, ki ponuja splošne smernice o tem, kako spoštljivo poročati o transspolnosti, zato priročnika ni treba brati po vrsti od prve do zanje strani. Že sam uvod ponuja vsebinsko zgoščen in bogat vpogled v vsebino priročnika, pri uporabi katerega je pomembno, da se upošteva kontekst, saj so jezikovne izbire odvisne od konteksta.

Avtorice_ji poleg napotkov o tem, kako uporabljati priročnik, izpostavijo tudi, kako priročnika ne uporabljati. Med drugim so zapisale_i: »Priročnik naj ne bo osnova, na podlagi katere bi transspolnim osebam sporočale_i, da uporabljajo napačen jezik, ne glede na to, ali smo me_i same_i transspolne osebe ali ne. Primeri dobrih praks so vodila, vendar naj ne prevladajo nad izborom besed in jezika, ki ga transspolne osebe uporabljajo za izražanje svoje identitete in lastne izkušnje.«

Avtorici_ja sta zapisali_a tudi, da je priročnik je nastal ob zavedanju, da imajo mediji velik vpliv na splošno ozaveščenost javnosti, še posebej, ko gre za teme, ki so potisnjene na obdobje in s katerimi se osebe, ki nimajo tovrstnih izkušenj, ne zavedajo. »Pozitivne medijske reprezentacije predstavnic_kov manjšinskih družbenih skupin so lahko za posameznice_ke, ki še zbirajo pogum za razkritje, ali tiste, ki imajo v svojem bližnjem okolju premalo podpore, izrednega pomena, prav tako pa so lahko negativne in stereotipizirane medijske reprezentacije škodljive in boleče.«

Čeprav je pri nastajanju priročnika sodelovalo precej posameznic_kov, je pomembno izpostaviti, da so večino dela opravile_i transspolne osebe: avtorici_ja Anja Koletnik in Evan Ana Grm, avtor ilustracij Filip Vurnik in oblikovalka_ec Heidi Pungartnik.

Priročnik je v interaktivni spletni različici ter dokumentu pdf dostopen na: http://transakcija.si/medijski-prirocnik/

Ostali prispevki: Eva Gračanin

Bohrer: Podpora ljudi v Palestini je queerovsko in feministično dejanje

Nevzdržne razmere na zasedenih palestinskih ozemljih imajo dolgo in kompleksno zgodovino. V...
Preberi