Vincent River

GLEDALIŠČE

Premiera gledališča ŠKUC

ŠKUC gledališče za 26. oktober 2007 (Gledališče Glej ob 20-ih) pripravlja gledališko premiero drame Vincent River, sodobnega provokativnega londonskega dramatika Philipa Ridleya, ki jo v prevodu Suzane Tratnik režira Alen Jelen, dramaturgijo prispeva Ana Kržišnik, igrata pa Zvezdana Mlakar in Jure Henigman.

 Skrivnost Vincenta Riverja združi nezdružljivo: sedemnajstletnega razrvanega in pretepenega Daveyja ter stoično žalujočo triinpetdesetletno Anito. Na najbolj vroč dan v letu ju najdemo v zanikrnem stanovanju v londonskem East Endu, polnem angleškega nižjega sloja in priseljencev, »katerih imena je nemogoče izgovoriti«, in ki kljub svoji drugačnosti ne prenašajo nikakršne drugačnosti.

Davey je Anito zasledoval tri mesece: opazoval jo je na grobu njenega sina Vincenta, opazoval jo je, ko se je selila iz prejšnjega stanovanja, zdaj pa ima ona tega dovolj in ga je, »šolarčka« v pogrebni obleki in zdelanega od mnogih neprespanih noči, povabila, naj vstopi. On bi rad, da Anita ve, česar Anita ne bi rada vedela. Da, on je našel Vincentovo truplo na opuščeni železniški postaji, ne njegova punca. On je bil tudi z njim v noči, ko je bil Vincent ubit. Da, Vincent je bil res gej, ki je tiste noči, ko je padal sneg in je bilo vse tiho, seksal z Daveyjem na zapuščenem stranišču. Davey je odšel prvi, da njun skupni odhod s postaje ne bi bil sumljiv …

Danes, ko je Davey pokopal svojo za rakom umrlo mamo in zapustil svojo punco, očeta pa zignoriral, je čas, da to pove Aniti. Vincentova podoba, ki ga zasleduje dneve in noči, ga bo tako mogoče zapustila, mogoče bo tako vsaj malo obrzdal svojo vest in žalost zaradi smrti prvega, ki mu je bil res všeč. Anita pa bo hočeš nočeš morala pogledati resnici v oči in mogoče bo šele zdaj lahko začela zares žalovati. Življenje tudi njej vsekakor ni prizanašalo. Nekoč izobčena zaradi prezgodnje zanositve z nekom, s katerim »nobena punca ne bi dneva zapravila« in o katerem so zbijali šale o opicah na vejah in grizljanju kokosovega oreha, je zdaj ponovno izobčena zaradi sramotne smrti gejevskega sina.

Izkaže se, da se tako Anita kot Davey vrtita v enem in istem krogu strahu zaradi neizpolnjevanja velikih pričakovanj drugih in krivde (prav zaradi neizpolnjevanja velikih pričakovanj drugih), čeprav so ta pričakovanja velikokrat v resnici manjša, kakor jih vidijo oni sami. In to je morda njihov največji problem.

Pod površjem preganjavične zgodbe Vincenta, Anite in Daveya, ki jih spremljamo po bližnjicah in daljšnjicah East Enda, se torej skriva dejstvo, da se duševne rane strahu in krivde večkrat ne morejo popolnoma zaceliti, da pa se lahko ljudje začnejo razumeti.

 Londončan Philip Ridley vsekakor zna pisati zgodbe, kar danes ni tako običajno. Je vsestranski umetnik, ki je študiral slikarstvo, imel svojo lastno študentsko gledališko skupino, igral v mnogih produkcijah in naredil več kratkih art filmov, poleg tega pa se ukvarja z oblikovanjem, s fotografijo, pisanjem pesmi, romanov, kratkih zgodb, zgodb za otroke in mladino, filmskih scenarijev ter seveda dramskih tekstov. Zato so ga nekoč tudi poimenovali »a one man cultural revolution« in zato je tudi prejel mnogo raznovrstnih nagrad in priznanj. Sam sebe pa še vedno opiše kot »pripovedovalca zgodb«.

Njegove dramske tekste (The Fastest Clock in the Universe, Ghoast from a Perfect Place, Mercury Fur in Leaves of Glass) uprizarjajo v mnogih gledališčih po svetu, Disneyja Razparača pa je leta 1996 v režiji Bojana Jablanovca uprizorila tudi ljubljanska Drama. Vincent River, ki je bil napisan leta 2000 in istega leta tudi prvič uprizorjen v londonskem Hampstead Theatru, prihaja zdaj tudi na slovenski oder. S svojo tematiko predstavlja med dramatiki Sarah Kane, Martinom McDonaghom in Markom Ravenhillom enega pri nas manj znanih dramatikov »v fris teatra«. Njegova priljubljena tema, zanikanje, da bi bili mladi ljudje le naivna in nedolžna bitja brez čustvene in seksualne kompleksnosti, za kakršne jih želijo narediti odrasli, se zrcali tudi v Vincentu Riverju.

Tags from the story
Written By
More from Ana Kržišnik

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja